کاشی ایرانی | مرکز تولید و صادرات انواع کاشی

کاشی ایرانی، یکی از بهترین محصولات در دنیا می باشد. صنعت کاشی سازی در قدیم در کشور وجود داشته که با دست و از گل رس تهیه می شد و تاکنون ما شاهد تولید انواع کاشی آشپزخانه ارزان و سرامیک ها به طور صنعتی می باشیم. از کاشی ها بیشتر برای محوطه درون ساختمان ها جاهایی مانند:

  • سرویس های بهداشتی
  • آشپزخانه
  • راه رو ها
  • و …

استفاد می شود. به کاشی سنگ مصنوعی هم اتلاق می شود. جالب است که بدانید، کاشی استخری ترک از نام کاشان گرفته شده که در اوایل دوران اسلام، مرکز صنعت سفال سازی کشور به شمار می رفت.

کاشی های انواع گوناگون دارند. شرکت های تولید کننده، اکنون کاشی ها را با ماشین آلات پیشرفته تولید می کنند؛ هر چند نباید از این واقعیت چشم پوشی کرد که کارگاه های سفال گری هم تا هنوز کاشی های مرغوب و با کیفیت را که برای مرمت و بازسازی ساحات باستانی استفاده می شود، تولید می کنند.

کاشی ایرانی | مرکز تولید و صادرات انواع کاشی

بهترین برند کاشی و سرامیک

بهترین برند کاشی و سرامیکشرکت های زیادی هستند که در کار تولید انواع کاشی و سرامیک می باشند. شرکت های تولیدی داخلی و خارجی، روزانه ده هزار متر مربع کاشی و سرامیک تولید و به بازار عرضه می کنند. بهترین برندهای این صنعت را می توان این گونه معرفی نمود:

1.برند سرامیک پالرمو
2.برند کاشی لئون
3.لاریس
4.برند چیتا سرامیک
5.دیتا
6.کاشی پژواک
7.لوتوس
8.کاشی بالسین 

و … 

 

تاریخچه صنعت کاشی و سرامیک در ایران

تاریخچه صنعت کاشی و سرامیک در ایرانتاریخ صنعت کاشی و سرامیک سه بعدی در ایران بر می گردد هزاران سال پیش. در آن دوران مردم آن زمان برای ساخت ساختمان های شان از گل رس استفاده می کردند. آن ها سعی می کردند تا از این گل خشت ها و طرح هایی برای ساده سازی و همچنین زیبایی پدید آورند که امروزه ما به آن ها کاشی می گوییم. طرح های اولیه چندان زیبا نبودند و که علتش هم نبود دانش کافی بود. در آن دوره بیشتر از زیبایی، استحکام و مقاومت ارزش داشت.

اما تحول بزرگ در صنعت کاشی سازی، در دوران اولیه اسلام روی داد که کارگاه های سفال گری با ظرافت بیشتر محصولات شان را به بازار عرضه کردند. در آن زمان از کاشی برای تزئین اماکن مقدس و خانه های مجلل استفاده می شود. اما امروزه ما شاهد پیش رفت گسترده ای در این زمینه هستیم و می بینیم که این محصول با طرح و اندازه های مختلف تولید می گردد.

قیمت سرامیک و کاشی ایرانی درجه یک

قیمت سرامیک و کاشی ایرانی درجه یکقیمت های کاشی بستگی به کیفیت، طرح و اندازه های آن دارد. شما هم بی تردید کاشی های درجه یک و دو سه را شنیده اید. بر این اساس است که کارخانه های تولید کننده کالای شان را نرخ گذاری می کنند.

این کارخانه ها قیمت کاشی های مرغوب و سرامیک دیوار پذیرایی و بی عیب را با کاشی های درجه دو و سه که دارای نقص هایی می باشند، به بازار عرضه می دارند. اگر شما می خواهید از تازه ترین قیمت های روز با خبر شوید، بهتر است به کارخانه ها، نمایندگی های این کارخانه ها در شهرهای گوناگون و همچنین وب سایت های اینترنتی سر بزنید. این وب سایت ها انواع مختلفی از سرامیک و کاشی را به فروش می رسانند.

مشهورترین نوع کاشی ایران در جهان

مشهورترین نوع کاشی ایران در جهاندر ایران شرکت های مختلفی وجود دارند که کارشان تولید انواع کاشی و سرامیک می باشد. این شرکت ها محصولات خود را به کشورهای گوناگون صادر می کنند. بهترین نوع کاشی ها که نام آشنا هستند را شرکت هایی مانند زیر نام برد: 

  • کاشی وسرامیک پاسارگاد
  • کاشی الوند
  • کاشی وسرامیک یزد 
  • و … 

این شرکت ها کاشی های مرغوبی را تولید می کنند؛ کاشی هایی که در طرح های گل دار، ساده، سفید و رنگی و همچنین براق، نیمه براق، مات و … هستند.

انواع کاشی ایرانی

انواع کاشی ایرانیکاشی های تولید شده در شرکت های ایرانی، در انواع گوناگون تولید می شوند. این کاشی ها در ابعاد، طرح ها، رنگ ها و برندهای مختلفی پس از تولید وارد بازار می گردند. روی هم رفته می توان انواع کاشی ایرانی را این گونه تقسیم بندی کرد:
1.کاشی معرق
2.کاشی کاری مَعقِلی
3.کاشی کاری مشبک
4.کاشی کاری هفت رنگ
5.کاشی مقرنس

6.کاشی دیوار

و … 

خرید و فروش عمده کاشی ایرانی

خرید و فروش عمده کاشی ایرانیخرید و فروش عمده کاشی ایرانی، در بازار های گوناگون کشور انجام می شود. این بازارها را می توان در هر شهری که زندگی می کنید، پیدا نموده و به آن مراجعه کنید. بازارها متشکل از یک فروشگاه بزرگ و یا چند فروشگاه می باشند. در این بازارها همچنین نمایندگی شرکت های گوناگون تولیدی فعالیت می کنند. این نمایندگی ها نیز کاشی را به صورت عمده به فروش می رسانند.

در کل شما می توانید انواع کاشی را که تولید شده در شرکت ها و کارخانه های کشور می باشند، به صورت عمده از کارخانه ها، نمایندگی ها و وب سایت های رسمی خریداری کنید. خرید کاشی وسرامیک به صورت عمده به صرفه تر می باشد.

مرکز تولید و صادرات سرامیک و کاشی ایرانی

مرکز تولید و صادرات سرامیک و کاشی ایرانیشرکت هایی که در کار تولید انواع سرامیک و کاشی ایرانی هستند، در کار صادرات نیز می باشند. سالیانه ده ها هزار متر مربع کاشی کارخانه های داخلی به خارج از کشور به ویژه کشورهای حاشیه خلیج فارس، عراق و افغانستان صادر می شود. کاشی کشورمان از محبوبیت ویژه ای برخوردار است. البته این بر می گردد به این که تا چه اندازه با طرح و سلیقه کشورهای دیگر کاشی ها تولید شوند.

مرکز تولید و صادرات سرامیک و کاشی شهرک های صنعتی می باشند. کارخانه های زیادی در این شهرک ها که در گوشه و کنار کشور احداث گردیدند، در حال تولید انواع این محصول می باشند. این کارخانه خود نیز در کار صادرات هستند و یا در تعامل با شرکت های بازرگانی، محصولات خود را به کشورهای مختلف صادر می کنند.

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد.

نظرتان را ثبت نمایید.

شماره همراه شما منتشر نخواهد شد.