۱۰ راهنمای انتخاب یک دفتر صد برگ اقتصادی و متناسب با نیاز شما!

ما توضیح داده‌ایم که هر کدام از آنها چه ویژگی‌هایی دارند و برای چه مواردی می‌توان از آن‌ها استفاده کرد، بنابراین مطمئناً متوجه خواهید شد که تفاوت بین دفتر صدبرگ یا دفترچه یادداشت، تفاوت بین پد و دفترچه یادداشت چیست؟

تفاوت بین یک نوت بوک یا یک پد در هر صورت در زیر خلاصه ای مختصر می کنیم تا شک و شبهه ای وجود نداشته باشد:

تفاوت دفتر یا نوت بوک : دفتر صد برگ معمولا دارای ورق های بیشتری نسبت به یک نوت بوک است، این برگه ها توسط منگنه ها – با ورق های تا شده – یا با نوارهای چسب به هم متصل می شوند.

روکش معمولا مقوایی است. در مورد نوت‌بوک‌ها، این نوت‌بوک‌ها ضخیم‌تر هستند (تعداد بیشتر ورق‌ها) و جلد سخت‌تر است، معمولاً از مقوا ساخته می‌شود دفترچه ها با حلقه صحافی شده و طرح برگه ها با قاعده و مربع چاپ شده است.

دفتر
تفاوت دفتر صد برگ و نوت بوک : ورق های پد دارای نوارهای سوراخ دار هستند که امکان جداسازی ورق ها را فراهم می کند. اینها را می توان با چسب یا حلقه ها وصل کرد.

ورق های نوت بوک را می توان با فنر به هم وصل کرد یا به صورت کتابی دوخت، البته در برخی مواقع ممکن است پاره شوند.

استفاده از نوت‌بوک‌ها، بیش از هر چیز، برای یادداشت‌برداری است، در حالی که پدها بیشتر بر فعالیت کاری متمرکز هستند.
تفاوت دفترچه یادداشت و دفترچه یادداشت : تفاوت اصلی بین یکی و دیگری در اندازه است پد معمولاً بزرگتر است – برخلاف دفترچه یادداشت.

همچنین این یکی از بالا به پایین باز می شود و نه از این طرف به سمت دیگر لنت ها دارای نوارهای میکرو سوراخ هستند، در حالی که نوت بوک ها ندارند.