کاشی های سرامیکی کف چیست؟

کاشی‌های سرامیکی احتمالاً متنوع‌ترین نوع کاشی‌کاری هستند که در خانه استفاده می‌شود، زیرا تقریباً در هر اتاقی قابل استفاده هستند. بیشتر در حمام یا آشپزخانه دیده می شود، آنها همچنین در سرسراها و راهروها و کشورهای با آب و هوای گرم تر استفاده می شوند. کاشی‌های سرامیکی را می‌توان حتی در اتاق‌خواب‌ها استفاده کرد، اما می‌توان آن‌ها را سرد کرد، بنابراین ممکن است برای کشورهایی با آب و هوای خنک‌تر ایده‌آل نباشد.

قیمت و خرید کاشی تکسرام مدل اونیکس - هوم استایل

سرامیک یک متری دیوار

کاشی و سرامیک در مقابل کاشی چینی
کاشی و سرامیک گاهی اوقات به عنوان کاشی چینی شناخته می شود، اگرچه تفاوت هایی بین این دو وجود دارد. واضح ترین تفاوت این است که کاشی های چینی فقط 0.5 درصد آب را جذب می کنند، اما کاشی های سرامیکی می توانند بیشتر جذب کنند زیرا از خاک رس متراکم کمتری ساخته شده اند. کاشی‌های سرامیکی می‌توانند سطح سختی به نام لعاب داشته باشند که روی آلاینده‌های خانگی مانند کثیفی، گرده یا گرد و غبار نگه نمی‌دارد و اجازه نمی‌دهد آب جذب شود.

 

کاشی و سرامیک کف

این لعاب برای نمای حیاط با سرامیک همچنین از لکه دار شدن آب یا مایعات دیگر روی سطح کاشی جلوگیری می کند. به دلیل این سطح سخت، آنها را به راحتی با یک دستمال یا پارچه تمیز می کنند و باعث نگهداری بسیار کم می شوند. انتخاب کاشی‌های سرامیکی بدون لعاب امکان‌پذیر است، اما باید مهر و موم شوند تا از آسیب مایع محافظت کنند.

 

کاشی های سرامیکی از چه ساخته شده اند؟
کاشی‌های سرامیکی از خاک رس قرمز، قهوه‌ای یا سفید ساخته می‌شوند که خیلی متراکم نیست و کاملاً نرم است. کاشی‌ها را می‌توان به طرح‌های بسیار پیچیده تبدیل کرد و نصب آن‌ها از چینی آسان‌تر است، زیرا به راحتی برش داده می‌شوند و متناسب با چیدمان اتاق هستند. فرآیند نصب شامل نصب یک تخته سیمانی (که گاهی به عنوان پشتیبان کاشی شناخته می شود) است که کاشی ها سپس به آن چسبانده می شوند. پس از قرار گرفتن آنها از دوغاب برای آب بندی بین کاشی ها استفاده می شود.

فرآیند تولید مدرن اجازه می دهد تا کاشی های سرامیکی با نقوش، الگوها یا حتی طرح های سفارشی ساخته شوند تا درجه زیادی از فردیت را به شما بدهد. کاشی ها همچنین می توانند برای تکرار سنگ یا چوب سخت ساخته شوند، به این معنی که آنها نه تنها برای کفپوش، بلکه برای نصب روی دیوارها نیز عالی هستند. کاشی‌های سرامیکی بر اساس مجموعه‌ای از استانداردها ساخته می‌شوند که به عنوان رتبه‌بندی موسسه مینای چینی (PEI) شناخته می‌شوند.

بیشتر کاشی کاری روی گچ در دسته‌های سه یا چهار قرار می‌گیرند، به این معنی که توصیه می‌شود در مناطقی با ترافیک سبک تا متوسط ​​مانند کف‌پوش خانگی استفاده شوند. آنها همچنین در مناطق با ترافیک متوسط ​​تا سنگین مانند کفپوش های خانگی و کفپوش های تجاری سبک قابل استفاده هستند. همیشه ارزش دارد که قبل از خرید، رتبه PEI کاشی های خود را دوباره بررسی کنید تا بدانید بهترین کیفیت و کاشی توصیه شده برای برنامه مورد نظر خود را دریافت می کنید.

کاشی های سرامیکی، مانند هر کاشی، چند اشکال کوچک دارند. آنها گرما را به خوبی حفظ نمی کنند، بنابراین در زمستان سرد خواهند بود، اگرچه گرمایش از کف این مشکل را حل می کند. همچنین می‌توان برای مدت طولانی روی آن‌ها ایستادن سخت باشد، بنابراین استفاده از فرش یا تشک را در مناطقی که برای مدت طولانی بایستید در نظر بگیرید. کاشی‌های سرامیکی نیز برای کاربردهای بیرونی مناسب نیستند زیرا در هوای سرد ترک می‌خورند.

چیدانه | سرامیک کف: 20 مدل از بهترین انواع سرامیک کف جدید