کاشی های دست ساز چگونه ساخته می شوند؟

کاشی ها همه جا هستند – در حمام و آشپزخانه ما، حتی اتاق نشیمن و اتاق خواب ما. آنها بسیار رایج هستند و با این حال بسیاری از ما از فرآیند پیچیده تولید در پشت ایجاد آنها غافل هستیم. در این مقاله، با تفاوت‌های جزئی بین ایجاد کاشی‌های چینی و سرامیکی و همچنین فرآیند ساخت کاشی بیشتر آشنا می‌شوید که به ما امکان می‌دهد توده‌های زمین را به بیانیه زیبایی تبدیل کنیم.

کیاسرام – یک سایت دیگر با وردپرس فارسی

سرامیک یک متری دیوار

کاشی چینی
ابتدا مواد لازم برای ایجاد کاشی باید جمع آوری شوند. هر دو کاشی چینی و سرامیک از خاک رس در ساخت خود استفاده می کنند، اما کاشی های چینی معمولاً از خاک رس متراکم تر از کاشی های سرامیکی معمولی شما استفاده می کنند. این خاک‌های سخت‌تر که برای پرسلن استفاده می‌شوند، معمولاً خاک‌های سفید مخلوط با ماسه و فلدسپات هستند.

مواد متراکم مورد استفاده در کاشی های چینی برای کاشی های کف عالی هستند، آب کمتری را جذب می کنند و در برابر لکه ها مقاومت می کنند. مناسب برای رد پاها در فصول بارانی. مشکل در ساخت کاشی‌ این است که چگالی آن‌ها را نیز نسبتاً شکننده می‌کند و برش را دشوار می‌کند.

پس از جمع آوری خاک رس، آن را خرد می کنند تا تکه های بزرگ را بشکند. سپس به یک ماشین فرز بزرگ فرستاده می شود که در آنجا قطعات به صورت یک قوام ماسه مانند آسیاب می شوند. این به خاک رس اجازه می دهد تا بهتر با سایر مواد در دستور کاشی مخلوط شود: ماسه، آب، فلدسپات، و همچنین سایر مواد شیمیایی که بسته به دستور خاص هر شرکت متفاوت است.

هنگامی که یک مخلوط مناسب ساخته شد، تمام هوا باید حذف شود، زیرا برای نمای حیاط با سرامیک حباب های موجود در کاشی ها می تواند به شدت بر دوام آنها تأثیر بگذارد. بلافاصله پس از خارج شدن هوا، مخلوط خاک رس از طریق یک قالب فلزی وارد می شود که خاک رس را مجبور می کند تا در یک ورقه ضخیم بلند بیرون بیاید، در فرآیندی به نام اکستروژن.

پس از اکستروژن، کاشی‌ها از لایه بیرون زده می‌شوند و از طریق فرآیند خشک کردن تغذیه می‌شوند تا مقداری از رطوبت از کاشی‌ها حذف شود. حذف رطوبت بخش مهمی از سفت شدن و تقویت کاشی ها برای آماده شدن برای استفاده است، بنابراین این مرحله تکرار می شود.

در مرحله بعد، کاشی برای الگوی خود آماده می شود، با افزودن یک لایه پایه رنگ، به دنبال آن یک آغازگر که اطمینان حاصل می کند که جوهر به درستی به کاشی می چسبد. هنگامی که کاشی آستر و رنگ خود را دریافت کرد، به یک لعاب محافظ برای محافظت از الگوی در برابر سایش و پارگی نیاز دارد.

پس از این مرحله، کاشی ها به کوره فرستاده می شوند و در آنجا تا دمای 1185 درجه بالا می روند تا آخرین رطوبتی که ممکن است همچنان محصول را تضعیف کند، خارج شود. در پایان فرآیند، کاشی ها از طریق یک فرآیند خنک سازی تدریجی گرفته می شوند. این یک بخش حیاتی از فرآیند است که در صورت استفاده نادرست می تواند منجر به انفجار کاشی در اثر شوک دما شود.

قیمت روز سرامیک کف پردیس طرح هلیون | بازار خرید و فروش کاشی | کاشی

کاشی سرامیک
کاشی‌های سرامیکی از فرآیند مشابه کاشی کاری روی گچ تا زمان اکستروژن پیروی می‌کنند. به جای اینکه از طریق قالب تغذیه شود، مخلوط کاشی و سرامیک در قالب ریخته می شود و به شکل صحیح فشرده می شود. این ممکن است، زیرا خاک رس مورد استفاده برای کاشی و سرامیک انعطاف پذیرتر است و کمتر تحت فشار ترک خورده است. هنگامی که کاشی‌های سرامیکی فشرده می‌شوند، برای بقیه مراحل رنگ‌آمیزی، خشک کردن، پخته شدن در کوره و بسته‌بندی برای صادرات به کاشی‌های چینی می‌پیوندند.

PAONAZZETTO | سرامیک کانسپت تبریز