پسته شور درجه یک محبوب ترین آجیل بازار شد

پسته احتمالاً اولین آجیل است که به طور گسترده در جهان مورد استفاده قرار می گرفت. پسته شور درجه یک بومی آسیا، به ویژه در ایران و عراق هستند.

شواهد باستان شناسی تاریخ ارتباط پسته و همچنین انسان را به 6000 سال قبل از میلاد نشان می دهد. پسته در ایران، عراق و همچنین سوریه کشت می شد و تنها در سال 100 پس از میلاد به رومیان آورده شد.

امروزه به غیر از ایران، عراق و سوریه، پسته در کشورهای متعددی از جمله آمریکا، استرالیا، ترکیه و چین تولید می شود

مغز پسته متعلق به خانواده anacardaceae از جنس: Pistacia است. یک درخت پسته حدود 10 تا 12 سال طول می کشد تا اولین محصول را تولید کند.

پسته در واقع نوعی دروپه است که در آن میوه یک دانه بزرگ در مرکز آن دیده می شود. این دانه خاص خوراکی است.

آجیل پسته معمولا فصلی نیست و در طول سال در دسترس است. آنها را می توان تقریباً از هر فروشگاه مواد غذایی خریداری کرد.

پسته

پسته را امروزه می توان به اشکال مختلف مانند پوسته پوسته، بدون پوست، شیرین شده و یا حتی نمکی یافت. پوسته روی مهره از آسیب فیزیکی و همچنین سایر عفونت ها محافظت می کند.

از طرف دیگر، پسته شور و شیرین ممکن است راه حل مناسبی به دلیل میزان سدیم و همچنین قند بیشتر آنها نباشد. یک راه موثر خرید آجیل بدون پوست است، زیرا آنها به شکل طبیعی خود هستند و بنابراین کمترین تصفیه را دارند.

پسته را باید در ظروف دربسته در مکان های خشک و خنک نگهداری کرد تا چندین ماه بدون خراب شدن ماندگار شوند. پسته مزایای سلامتی زیادی دارد.

پسته شور یکی از معدود آجیل هایی است که حاوی بیشتر مواد مغذی هستند که برای سلامتی کامل انسان ضروری هستند.

پسته از مواد مغذی مانند کربوهیدرات، پروتئین، چربی، فیبر غذایی، فسفر، پتاسیم، تیامین، ویتامین B-6، بتاکاروتن، لوتئین و همچنین زآگزانتین، کلسیم، آهن، منیزیم، تشکیل شده است.

ریبوفلاوین، نیاسین، اسید پانتوتنیک، فولات، ویتامین E، ویتامین A و همچنین ویتامین K. همه این مواد مغذی پسته را ترجیحاً برای سلامتی بهتر می‌سازند.

فواید پسته برای سلامتی شامل قلب سالم، مدیریت وزن، ایمنی در برابر دیابت و فشار خون بالا و بهبود هضم است. ویتامین ها، مواد معدنی، چربی ها و پروتئین موجود در پسته همگی برای سلامتی شما عالی هستند.