مراحل کاشت نخود شامی به روش اقتصادی و کم هزینه در منزل!

نخودی که به صورت محلی در مولئی کشت می شود از نوع کاپری با دانه های تک رنگ و عمدتاً سفید رنگ می باشد که دارای دو نوع می باشد نخود دانه درشت مویینگ شماره 1 با قطر حدود 0.8 سانتی متر می باشد. 

ذرات کلید شماره 1 اندازه متوسط، نسبتا صاف و قطری در حدود 0.6 سانتی متر دارند.

به گفته جی لیانگ، محقق دفتر تحقیقات حبوبات موسسه تحقیقات غلات آکادمی علوم کشاورزی سین کیانگ، نخود شامی متعلق به نوع دیکسی است که دارای ذرات ریز و انواع رنگ های زیادی است. 

قهوه ای، سبز و قرمز که به عنوان منابع ژرم پلاسم در مخزن ملی حفظ شده اند.

نخود محلی در زمین های خشک و بدون شرایط آبیاری رشد می کنند.

در اصطلاح کشاورزی به نخود محلی نخود شامی دیم نیز می گویند، یعنی کاملاً به بارندگی بستگی دارد و بقای آن به آب و هوا بستگی دارد.

 اگر باران زیاد ببارد، مستعد لکه های قهوه ای هستند و کل گیاه می میرد. 

در سال 2007، وضعیت عدم برداشت در منطقه محلی وجود داشت.

 در سال 2012، او رهبری یک تیم تحقیقاتی را برای افتتاح یک پایگاه آزمایشی در شهرستان مولئی، معرفی منشأ خارج از کشور و پرورش و پرورش نخود با رنگ‌های خاص بر عهده گرفت.

 پس از گذشت چندین سال بالاخره نخود با پوشش سیاه دانه پرورش یافت پوست سیاه دانه حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان آنتوسیانین است که می تواند در کاهش چربی خون نقش داشته باشد.

نخود

نخود شامی در اوایل فروردین کاشته می شود، در اوایل مرداد برداشت می شود و در حدود 120 روز بالغ می شود. آنها بسیار سازگار هستند، دارای مزایای مقاومت قوی در برابر بیماری، عملکرد بالا و ارزش غذایی بالا هستند. 

به طور کلی، عملکرد نخود سفید 140 کیلوگرم در مو است، در حالی که عملکرد ارقام جدید به حدود 200 کیلوگرم در مو می رسد.

خواندن گسترده: 6 نوع لوبیا در سین کیانگ کاشته می شود:

لوبیاهای کشت شده در سین کیانگ عمدتاً شامل نخود، لوبیا، لوبیا چشم بلبلی، ماش، سویا و نخود است که سطح کاشت آن به 1.6 میلیون مو می رسد. در میان آنها، سویا با بیش از 800000 مولکول، که نیمی از کشور را تشکیل می دهد، بیشترین سطح کاشت را دارد.

به گفته جی لیانگ، محقق دفتر تحقیقات باقلا در موسسه تحقیقات غلات آکادمی علوم کشاورزی سین کیانگ، لوبیا می تواند نیتروژن را تثبیت کند و زمین را تغذیه کند و همچنین حاوی پروتئین گیاهی بالایی است که برای بهبود ساختار رژیم غذایی مفید است.

بهبود استانداردهای زندگی نخود، لوبیا و نخود از حبوباتی هستند که در اوایل بهار و در اوایل فروردین کاشته می شوند.

 لوبیا چشم بلبلی، ماش و سویا از حبوباتی هستند که در اواخر بهار کاشته می شوند، معمولاً در اواخر فروردین تا اوایل اردیبهشت.