مجسمه برنزی طاووس در موزه ایتالیا به سرقت رفت

کتاب «تاریخ مجسمه‌سازی در ایران» در 184 صفحه و شامل مجموعه‌ای از مجسمه برنزی طاووس است این دوره از تاریخ به همراه اسناد و فتوکپی منتشر می‌شودپرویز اتخلی این هنرمند، مجسمه ساز، محقق و صاحب گروه معروف که سابقه ای طولانی در این هنر دارد.

کتر سمیر رحمانی، استاد دپارتمان مجسمه سازی دانشکده هنرهای زیبای دمشق، که در یک اثر انتزاعی شرکت کرد، دید که مجامع مجسمه سازی فرصتی برای مجسمه سازان برای ملاقات و تعامل با یکدیگر و با جامعه میزبان است.

مدیر هنرهای زیبای وزارت فرهنگ، حمایت این وزارتخانه را از هرگونه اقدام فرهنگی که هنر مجمسه را برای گسترش فرهنگ بصری در جامعه ما تشویق می کند، تأیید کرد و سداد را شهری غنی از نظر باستان شناسی و فرهنگی توصیف کرد که شایسته است.

مزین به آثار هنرمندان خلاق، به امید اینکه این تظاهرات شامل تمامی استان ها شود هنرمند مجمسه حسن حلوانی، مدیر هنری این مجمع، با بیان اینکه سداد به دلیل تاریخ کهن آن و دادن روح زیبایی به این شهر کویری که بر زیبایی آن می افزاید، انتخاب شده است، گفت: آثار مجسمه از روح این مکان الهام گرفته شده است.

همچنین هنرمند مجمسه محمد باجانو از لاذقیه در یک اثر مجسمه سازی دو طرفه در قالب پرنده شکاری و اسب وحشی با عنوان (قدرت و اصالت) شرکت کرد و معتقد بود که سداد مانند سایر شهرها مقاومت کرد، ایستاد و ایستاد. از تلاش مهاجمان برای از بین بردن میراث غنی خود سرپیچی کرد.

هنرمند مجمسه علاء محمد از طرطوس آمد تا در یک اثر مجسمه سازی بر روی سنگ سفید با عنوان (شیب تاریخی) شرکت کند که در آن، همانطور که از مردم سداد خوانده و شنیده بود، در مورد مراحل تاریخی که شهر طی کرده است، بیان می کند.

که ریشه در تاریخ و رنسانس با معماری، درها، کلیساها و جایگاه زنان دارد، و به اهمیت این انجمن اشاره می کند زیرا هنرمندانی را گرد هم می آورد که به تبادل تجربیات و آشنایی با ابزار و مواد اولیه خود می پردازند و مستقیماً با گیرنده ارتباط برقرار می کنند.

و در قالب زنی که سعی می کند با وجود درد از جای خود بلند شود، اکسام السلوم، هنرمند پلاستیک، مجسمه خود را مجسم کرد، که او آن را به عنوان نماینده سوریه، مادری در حال ظهور، قوی و چسبیده به سرزمین آن توصیف کرد.