زنی با خوردن خشکبار ضیافت تهران زخم معده گرفت

به طور کلی تصور می شود که غذاهای فرآوری شده نسبت به غذاهای فرآوری نشده پایین تر هستند.

یک ماده غذایی بسته بندی شده خشکبار ضیافت تهران حاوی بسیاری از مواد، شاید حتی رنگ های مصنوعی، طعم دهنده ها یا سایر افزودنی های شیمیایی را به ذهن بیاورند.

غذاهای فرآوری شده که اغلب به عنوان غذاهای آماده یا از پیش آماده شناخته می شوند، پیشنهاد می شود که در اپیدمی چاقی و افزایش شیوع بیماری های مزمن مانند بیماری قلبی و دیابت نقش داشته باشند.

با این حال، تعریف غذای فرآوری شده بسته به منبع آن بسیار متفاوت است:

وزارت کشاورزی ایالات متحده (USDA) یک غذای فرآوری شده را به عنوان غذایی خشکبار  تعریف می کند که هر گونه تغییر در وضعیت طبیعی خود داشته باشد .

یعنی هر کالای خام کشاورزی که در معرض شستشو، تمیز کردن، آسیاب کردن، برش دادن، خرد کردن، گرم کردن، پاستوریزه کردن، بلانچ کردن، پختن است.

کنسرو کردن، انجماد، خشک کردن، آبگیری، مخلوط کردن، بسته بندی یا سایر روش هایی که غذا را از حالت طبیعی آن تغییر می دهد. این غذا ممکن است.

شامل افزودن مواد دیگری مانند مواد نگهدارنده، طعم دهنده ها، مواد مغذی و سایر افزودنی های غذایی یا موادی که برای استفاده در محصولات غذایی تایید شده اند، مانند نمک، قندها و چربی ها باشد.

مؤسسه فناوران غذا شامل  خشکبار اصطلاحات پردازش اضافی مانند ذخیره سازی، فیلتر کردن، تخمیر، استخراج، تغلیظ، مایکروویو و بسته بندی است.
طبق این استانداردها، تقریباً تمام غذاهای فروخته شده در سوپرمارکت تا حدی به عنوان “فرآوری شده” طبقه بندی می شوند. از آنجایی که غذا به محض برداشت شروع به فاسد شدن و از دست دادن مواد مغذی خود می کند.

حتی سیب های موجود در راهروی محصول نیز قبل از فروخته شدن به مصرف کننده، چهار مرحله یا چند مرحله پردازش را پشت سر می گذارند. به همین دلیل است که در عمل، تمایز بین درجات مختلف فرآوری مواد غذایی مفید است.