تفاوت در کاشی و سرامیک و چینی

چینی در مقابل کاشی و سرامیک: جنگ مادی یا جنگ لفظی؟ پرسلن و سرامیک اغلب توسط مصرف کنندگان اشتباه گرفته می شود. کاشی‌های سرامیکی و چینی برای کاربردهای یکسانی استفاده می‌شوند، به روشی مشابه نصب می‌شوند و مزایا و معایب مشابهی به عنوان کفپوش یا مصالح دیواری دارند. فروشندگان کاشی‌فروشی برای توجیه قیمت بالاتر ظروف چینی ادعای دنیایی از تفاوت بین این دو را دارند. پرسلان در مقابل کاشی و سرامیک؟

قیمت و خرید سرامیک ایفاسرام مدل استایلا - هوم استایل

پرسلان و کاشی و سرامیک هر دو سرامیک هستند و قیمت سرامیک کف متفاوت است. این دسته شامل کلیه کاشی های سفالی سفالی سخت شده می باشد. کاشی های چینی در صنعت کاشی مدرن دسته بندی خاص خود را دارند زیرا الزامات خاصی را برآورده می کنند. بسیاری از صاحبان خانه در هنگام ساختن خانه رویایی خود تعجب می کنند که کدام کفپوش برای آشپزخانه، حمام و غیره آنها بهترین است. چینی یا سرامیک؟ کدام دوام بیشتری دارد؟ آنها می دانند که کاشی های چینی و سرامیک کیفیت های متفاوتی دارند. آنها نمی توانند تشخیص دهند که کدام بهتر است، بنابراین ما در اینجا در مورد آن بحث خواهیم کرد.

کاشی های چینی و سرامیکی در ابتدا شبیه به هم هستند. ظاهر و ظاهر هر دو محصول مشابه است. هر دو با استفاده از یک فرآیند مشابه ساخته می شوند، اما تفاوت های کلیدی دارند. اگر بهترین کفپوش کاشی را برای خانه خود می خواهید، آخرین روندها و تفاوت های چینی و سرامیک را بدانید.

 

چینی در مقابل. کاشی و سرامیک: تفاوت های عمده
همه چیز، با توجه به گروه صنعتی که تعیین می کند کاشی چینی، سرامیکی و سنگ ایرانی است، به این بستگی دارد که آیا کاشی می تواند مجموعه ای از معیارهای جذب آب بسیار کنترل شده را برآورده کند یا خیر. این تنها عامل مهم در تصمیم گیری است. لعاب سطحی معمولاً روی کاشی های سرامیکی و همچنین کاشی های چینی اعمال می شود که تشخیص این دو نوع کاشی از یکدیگر را دشوار می کند.

کاشی چینی
کاشی چینی دارای نرخ جذب آب ASTM C373 0.5٪ یا کمتر است. کاشی پخته شده را وزن می کنند، سپس به مدت پنج ساعت می جوشانند و به مدت 24 ساعت خیس می کنند. دوباره وزن شده است کاشی های چینی به دلیل جذب آب کمتر از 0.5 درصد وزن بیشتری دارند. برای دستیابی به این چگالی، از مخلوط خاک رس کائولن ریزتر و خالص تر استفاده می شود. حاوی کوارتز و فلدسپات است. کاشی های چینی در دمای 2200 تا 2500 درجه فارنهایت پخت می شوند. پرسلن کاشی متراکم، ریزدانه و صاف است که در برابر آب مقاوم است. کاشی های چینی و سرامیک بین کابینتی طرح آجر تقریباً همیشه با شیشه مایع لعاب داده می شوند، در حالی که برخی از کاشی های سرامیکی بدون لعاب باقی می مانند. کاشی چینی نسبت به کاشی و سرامیک ضدآب تر است و در معرض نفوذ آب کمتری است.

قیمت و خرید سرامیک ایفاسرام مدل براوو - هوم استایل

سرامیک یک متری دیوار

وزن کردن مزایا و معایب کاشی چینی
پرسلن سخت ترین، متراکم ترین، سخت ترین و کم متخلخل ترین کاشی موجود است. سرعت جذب پایین آن باعث می شود که عملاً در برابر آسیب آب، حتی پس از قرار گرفتن در معرض طولانی مدت، غیر قابل نفوذ باشد. این برای حمام، اتاق های خشکشویی، پاسیو و سایر مناطق مرطوب ایده آل است. کاشی چینی به عنوان یک کفپوش و متریال بادوام طولانی مدت، می تواند ترافیک سنگین را تحمل کند. با وجود دوام و همه کاره بودن، چینی گران است و برش آن دشوار است. هزینه کاشی چینی 60 درصد بیشتر از سرامیک است. به دلیل چگالی و سختی آن، صاحبان خانه معمولاً به یک اره مرطوب با تیغه الماسی نیاز دارند. نصب حرفه ای برای کاشی های بی عیب توصیه می شود. کاشی و سرامیک یک گزینه نصب DIY مقرون به صرفه است.

 نگهداری کاشی چینی
ظروف چینی، به طور کلی، در هنگام بروز حوادثی مانند ریختن و خراش بسیار بخشنده است. آسیب دیدن آن دشوار است و تمیز کردن آن نسبتاً آسان است. یک یا دو بار در هفته، بسته به میزان ترافیکی که کاشی چینی دریافت می کند در نمای حیاط با سرامیک، باید جارو و جاروکشی شود. برای خلاص شدن از شر کثیفی و رسوبی که روزانه ایجاد می شود، از محلول سرکه و آب یک بار در ماه یا یک پاک کننده تجاری که برای کاشی بی خطر است استفاده کنید. تمیز کردن کاشی لعابدار روش تمیز کردن توصیه شده است.

اگر کاشی بدون لعاب یا بافت است، به جای استفاده از محلول تمیزکننده، آن را با یک برس موی نرم بشویید. بهتر است از هر چیزی که حاوی آمونیاک یا سفید کننده است و همچنین محصولات روغنی، اسکرابرهای ساینده و موم ها دوری کنید. پس از آن، آن را با آب داغ شستشو دهید و سپس آن را با یک حوله یا پارچه ساخته شده از میکروفایبر خشک کنید. به آموزش تمیز کردن کاشی چینی ما مراجعه کنید، که جزئیات فرآیند تمیز کردن کاشی‌های لعاب‌دار، بدون لعاب و حتی بافت‌دار را شرح می‌دهد. این به شما دستورالعمل های گام به گام را ارائه می دهد که باید دنبال کنید.

کاشی سرامیک
کاشی و سرامیک، برخلاف کاشی کاری روی گچ، از خاک رس درشت تری ساخته می شود که حاوی نسبت کمتری از خاک رس کائولن است و معمولاً حاوی هیچ یک از مواد افزودنی موجود در خاک رس چینی نیست. کاشی های ساخته شده از سرامیک در دمای پایین تر پخته می شوند که معمولاً از 1650 درجه فارنهایت تجاوز نمی کند. اگرچه کاشی و سرامیک ممکن است نسبت به کاشی چینی نسبت به کاشی چینی نسبت به نفوذ آب حساس تر باشد، اما اگر کاشی و سرامیک مورد نظر لعاب دار باشد، تفاوت ها نسبتاً ناچیز است. کاشی و سرامیک معمولاً ارزانتر از کاشی چینی است.

سرامیک ماربلین ۸۰*۱۶۰ - تیک سرام فروشگاه اینترنتی کالای ساختمانی