به راحتی با خوابیدن بر روی سرویس خواب احساس آرامش کنید

معایب: ملحفه های بامبو به مراقبت ملایم تری نسبت به پنبه یا Tencel نیاز دارند. آنها همچنین به راحتی چروک می شوند و می توانند در سمت گران تر باشند.

پلی استر
الیاف پلی استر در اواسط قرن بیستم توسعه یافتند. این یک الیاف پلیمری مصنوعی است و کاملاً ساخته دست بشر است.

مزایا: پلی استر بسیار بادوام، مقاوم در برابر چروک، قابل شستشو و قیمت پایینی است.

معایب: پلی استر پارچه خاصی برای تنفس نیست، به این معنی که می تواند رطوبت و گرما را به دام بیندازد. همچنین مستعد لکه شدن توسط روغن یا گریس است. و اگرچه پلی استر با گذشت زمان نازک نمی شود، شستن بیش از حد آن می تواند منجر به قرص شود.

میکروفلیس
میکروفلیس از نظر فنی نوعی پلی استر است. با این حال، به گونه ای طراحی شده است که یک توده کمی روی پارچه داشته باشد تا احساس فلانل را تکرار کند.

مزایا: میکروفلیس آب را دفع می کند و خیلی سریع خشک می شود. بادوام است و مراقبت از آن آسان است. ملحفه های تخت میکروفلیس نیز معمولاً بسیار مقرون به صرفه هستند.

معایب: ملحفه‌های تخت میکروفلیس ممکن است گرما را به دام بیندازند، که باعث ناراحتی آن‌ها برای کسانی می‌شود که در آب و هوای گرم‌تر زندگی می‌کنند. با گذشت زمان، آنها می توانند قرص بخورند، به خصوص اگر به شدت شسته و خشک شوند، که می تواند ظاهری غیر جذاب داشته باشد و پوست های حساس را تحریک کند.

Modal شبیه Tencel و بامبو است زیرا از الیاف گیاهی ساخته شده است، اما این بار آنها از درخت راش هستند.

مزایا: مدال نرم است و در برابر کوچک شدن، محو شدن یا بدشکل شدن به خوبی مقاومت می کند. آنها قابل تنفس و خنک هستند و در برابر قرص مقاوم هستند.

معایب: مراقبت از ملحفه‌های تخت‌خوابی مدال سخت‌تر است، زیرا باید در محیط خنک‌تر شسته شوند و در دمای کم خشک شوند. اگر ملایمت با آنها رفتار نشود، ملحفه‌های تخت می‌توانند مستعد پارگی شوند.

کتانی
کتانی از گیاه کتان تهیه می شود. این یک پارچه باستانی است و حتی برای بسته بندی مومیایی های مصری استفاده می شد.

مزایا: سرویس خواب مدرن از تولید به مصرف ظاهری بسیار متمایز و روستایی دارد که برای بسیاری از افراد جذاب است. نرم است و با هر بار شستشو نرم تر می شود. ورق های کتانی خاصیت خنک کنندگی دارند، ضد میکروبی هستند و رنگ طبیعی دارند بنابراین نیازی به رنگرزی ندارند.

معایب: الیاف گیاه کتان بسیار غیر کشسان است. این بدان معناست که کتان بیش از حد مستعد چروک شدن است و انعطاف پذیری کمی در برابر تا شدن یا مچاله شدن دارد.

 

  • منابع:
    1. Bed Sheets Ultimate Guide — What Are the Best Types, Materials, and Weaves