با استفاده از بنتونیت رسوبات آهکی کتری و قوری خود را از جرم پاک نمایید!

در خوک ها، تغذیه مکمل مونت موریلونیت به مدت 100 روز باعث کاهش غلظت سرب در خون، مغز، کبد، استخوان، کلیه و مو شد مسمومیت مس که به آن copperiedus نیز می گویند، به عواقب بیش از حد مس در بدن اشاره دارد.

به طور مداوم در گوسفند، این نتیجه حاصل شد که فراهمی زیستی مس در رژیم غذایی را می توان با مکمل های خوراکی بنتونیت کاهش داد کادمیوم یک فلز بسیار سمی است که معمولا در محیط های کاری صنعتی یافت می شود.

قرار گرفتن در معرض کپور ( Carassius auratus با کادمیوم غذایی باعث استرس اکسیداتیو شد، در حالی که مونتموریلونیت مکمل در رژیم غذایی آسیب اکسیداتیو نسبتاً ناشی از کادمیوم در کبد و کلیه را معکوس کرد.

بعلاوه گزارش شده است که بنتونیت باعث کاهش سمیت سلولی و سمیت ژنتیکی ناشی از کادمیوم در ماهی نیل می شود به طور کلی به نظر می رسد که بنتونیت یک درمان مطمئن برای مسمومیت با فلزات باشد.

بنتونیت

به طور کلی، به نظر می رسد که بنتونیت را می توان به عنوان یک درمان در انواع سمیت ها در نظر گرفت، اگرچه در برخی از انواع سمیت ها مانند سمیت لوکوویید در موش صحرایی، در کاهش علائم مؤثر نیست.

پوست و مو
برای مدت طولانی بنتونیت به صورت خارجی روی پوست استفاده می شده است پیچک سمی و بلوط سمی شایع ترین علل درماتیت تماسی آلرژیک در آمریکای شمالی هستند.

لوسیون بنتونیت Quaternium-18 نشان داده شده است که در پیشگیری یا کاهش درماتیت تماسی آلرژیک آلرژیک پیچک سمی و سمی بلوط به طور موثر در پیشگیری یا کاهش آن عمل می کند.

درماتیت تحریک کننده و آلرژیک دست در افرادی که قادر به اجتناب از قرار گرفتن در معرض عوامل ایجاد کننده نیستند، به عنوان یک مشکل دشوار قابل کنترل در نظر گرفته می شود.

نشان داده شده است که استفاده از کواترنیوم-18-بنتونیت در کرم مرطوب کننده باعث بهبود درماتیت مزمن دست در اکثر افراد مبتلا به درماتیت کنترل نشده قبلی می شود.

در درماتیت پوشکی که یکی از شایع ترین اختلالات پوستی در دوران نوزادی است، بنتونیت بهتر و سریعتر از گل همیشه بهار، درمان فعلی این نوع درماتیت، عمل می کند.