اکستروژن سرامیک چیست؟

 

اکستروژن فرآیندی است که به طور گسترده برای تولید قطعات سرامیکی با سطح مقطع یکنواخت و نسبت طول به قطر زیاد استفاده می شود.
فرآیند اکستروژن چیست؟
ترکیب رسی از طریق یک قالب با سطح مقطع مورد نظر عبور می کند. این تکنیک را می توان با ابزارهای دستی ساده یا با ماشین های اتوماتیک انجام داد.
انواع مختلفی از کاشی های سرامیکی اکسترود شده وجود دارد که در زیر برخی از الهامات از کتابخانه مواد ما وجود دارد.

فروش کاشی و سرامیک در تهران - فروش کاشی الوند

سرامیک یک متری دیوار

سرامیک ضد آفتاب
ضد آفتاب های سرامیکی در رنگ های مختلف و در رنگ های زیر شیشه ای، لعاب دار و سفالی موجود می باشد. مخلوطی از خاک رس های منطقه، به آنها استحکام و خواص منحصر به فردی برای اکستروژن و شلیک تک می دهد. طیف گسترده ای از رنگ ها از خود رس ها و از اکسیدهای اعمال شده همراه با یک لاک منحصر به فرد به دلیل شفافیت و صافی آن گرفته شده است که ظاهر و بافتی شبیه به شیشه به سطح می دهد. شفافیت سطح و کیفیت بی‌تغییر رنگ‌ها در دمای بالای 1000 درجه به مناطقی که با کاشی‌های لعاب کاری شده‌اند، شخصیتی روشن و گرم می‌بخشد. سازگاری بین رنگ‌های مختلف شگفت‌انگیز است که باعث می‌شود متنوع‌ترین کاربردها و تخیلی‌ترین ترکیب‌ها همیشه در ترکیبی هماهنگ و دلپذیر باشد.

کاشی و سرامیک فلوت شده
کاشی های سرامیکی برای نمای حیاط با سرامیک فلوت شده با سطح موج دار صاف مشخص می شوند. ایده آل برای طراحی دیوارهای داخلی و جلوی نوار با فلوت های سینوسی، الگوهای چند وجهی و نقش برجسته های زیبا. کاشی ها با معرفی نمایه سطوح سه بعدی خود، بازی با سایه، نور و لمس حس حرکت را اضافه می کنند.

کاشی های انکوستیک
اختراع مجدد کاشی کف سرامیکی رنگی سنتی. رنگ‌ها و نقش‌ها که از خاک رس شیشه‌ای بدون لعاب ساخته شده‌اند، از خود بدنه سفالی تشکیل شده‌اند، به این معنی که هرگز محو نمی‌شوند. کاشی‌های انکوستیک در ابتدا توسط ویکتوریایی‌ها رایج شد، که برای دوام و شادابی آن‌ها ارزش قائل بودند و از آن‌ها برای سنگ فرش کردن کف بسیاری از ساختمان‌های باشکوه آن دوران استفاده می‌کردند. بلوک های خاک رس قبل از اینکه در یک پرس هیدرولیک 60 تنی مسطح شوند، با دست به یکدیگر مرمر می شوند، به این معنی که هر کاشی متفاوت است. آنها برای استفاده داخلی و خارجی در کف و دیوار مناسب هستند.
توسعه این فرآیند ناشی از تحقیقات در دستور العمل‌های تاریخی کاشی کاری روی گچ به صورت خاکستری و اختراع معادلی مدرن است که در برابر لغزش مقاوم است و در دمای پایین منجمد می‌شود، به این معنی که انرژی کمتری در تولید آن مصرف می‌شود. رنگ های مختلف با افزودن مواد معدنی مانند آهن و کبالت به دستور پایه ایجاد می شود. بلوک های هر رنگ قبل از برش دادن و فشرده شدن به شکل کاشی با دست با هم مرمر می شوند.

25x 70 کارلو (کاشی الوند) - باهر : مرکز فروش کاشی و سرامیک تهران