استفاده از لوله نیوپایپ سایز 20 برای احداث گلخانه های کوچک خانگی!

لوله های کامپوزیت انعطاف پذیر اصلی از سه لایه تشکیل شده است آنها آستر، لایه تقویت کننده الیاف و لایه بیرونی هستند که پوشش وزنی یا ژاکت نامیده می شود.

لایه بیرونی لوله را از تأثیرات خارجی محافظت می کند و لاینر حاوی مایعی است که از طریق لوله منتقل می شود. لایه تقویت کننده را می توان به آستر متصل کرد.

بنابراین چسبیده، شل و یا بدون اتصال است در لایه تقویت کننده در لوله نیوپایپ سایز 20، الیاف بافته می شوند، در حالی که برای اتصال، الیاف در یک ماتریس تعبیه شده و به صورت یک طرفه دفع می شوند.

مهم است که شرایط عملکرد لوله را قبل از تصمیم گیری در مورد لایه تقویت کننده مناسب و ترموپلاستیک بسته به اسیدیته سیال منتقل شده و فشارها و دماهای درگیر در طول عملیات در نظر بگیرید.

برای بهره مندی خواننده، ذکر تفاوت بین TCP و لوله های ترموپلاستیک تقویت شده (RTP) که همگی در دسته لوله های کامپوزیت انعطاف پذیر (FCP) قرار دارند، مهم است.

لوله

برای شروع، FCP یک محصول خط لوله با قرقره شدن مداوم است که از یک لایه ترموپلاستیک تقویت شده ساخته شده است که توسط یک لایه محافظ تقویت شده محافظت می شود و می تواند در حمل و نقل آب و هیدروکربن استفاده شود.

FCP یک فناوری اثبات شده برای عملیات دریایی است، در حالی که پیشرفت قابل توجهی اخیراً باعث شده است که لوله‌ها در یک محیط دریایی در عمق کم آب قابل قبول باشند.

طیف گسترده ای از محصولات FCP وابسته به مواد مختلف مورد استفاده در تکنیک های ساخت منجر به عملکردهای متفاوت در صنعت نفت و گاز شده است.

مواد تقویت کننده (به عنوان مثال، الیاف و راه راه) به طور قابل توجهی متفاوت است که منجر به تغییرات زیادی در عملکرد می شود.

می‌توان آن را به FCP بدون پیوند و FCP پیوندی که شامل لوله‌های گرمانرم تقویت‌شده (RTP، نیمه باند) و لوله‌های مرکب ترموپلاستیک (TCP، باند) شده تقسیم کرد.