اسامی معماران برجسته طراحی قوری چینی دسته حصیری که منتشر شده است!

سلام، من یک طراح و سرامیکیست مستقر در لندن هستم و در حال حاضر در حال تحصیل در یک جایزه دکتری مشترک با مدرسه هنر منچستر، گالری هنر یورک و دوسالانه سرامیک بریتانیا هستم.

 من همچنین طراح قوری بتی قهوه ای دوباره مهندسی شده هستم، که در حال حاضر نامزد طرح های سال 2018 شده است.

مهندسی مجدد این قوری شامل سه سال تحقیق در مورد تاریخچه شی است مانند بسیاری از دانشجویان دکترا، من وسواس خفیف/افراطی نسبت به موضوع خود دارم.

تیم  طراحی قوری چینی دسته حصیری از من خواسته اند تا این وسواس را از طریق تاریخچه مختصری از این شی نمادین با شما در میان بگذارم.

نام Brown Betty نوعی قوری چینی دسته حصیری با ویژگی‌های مشترک خاک رس مارن قرمز اتروریا، لعاب راکینگهام شفاف یا قهوه‌ای تیره و بدنه‌ای آشنا را توصیف می‌کند.

محبوبیت گلدان در مقداری که در آن ساخته شده است ثابت می شود – تخمین زده می شد که تا سال 1926 صنعت سفال استافوردشایر تقریباً نیم میلیون در هفته درآمد داشت!

 این قوری برای خرده‌فروشی طراحی Habitat در سال‌های اولیه‌اش پرفروش‌ترین بود، مورد علاقه است و همچنین در Phaidon Design Classics (2006) نیز دیده می‌شود.

قوری

با وجود این، به طور شگفت انگیزی اطلاعات کمی در مورد خود شی یا تاریخچه اولیه و توسعه طراحی آن وجود دارد.

 این شیء مقرون به صرفه، سودمند و بی تکلف تا حد زیادی مورد توجه قرار نگرفته و در تار و پود زندگی روزمره ناپدید شده است.

روند طراحی براون بتی قرن‌ها را در بر می‌گیرد و اگرچه اساساً بریتانیایی دیده می‌شود، منشأ گلدان‌ها جهانی است: اولین بار تحت تأثیر قوری‌های Yixing که در اصل در چین در زمان سلسله مینگ ساخته شده بودند و از طریق کشتی‌های هند شرقی هلندی به اروپا رسیدند، در کنار آن قرار گرفتند.

با چای، از قرن هفدهم در اوایل دهه 1600، چای بسیار گران بود و بازار در میان جامعه بسیار ثروتمندی مانند دادگاه های سلطنتی و اشراف بود.

 تجارت کوچک باقی ماند، اما از سال های 1660 تا 1700، گلدان های برگ و Yixing نقش گسترده تری را در زندگی جامعه بالا در هلند و انگلستان به عهده گرفتند.

همانطور که اروپاییان شیفتگی به گلدان ها پیدا کردند، سفالگران هلندی شروع به تقلید از آنها کردند.

 در نامه‌ای که در سال 1679 به ایالت‌های هلند و فریسلند غربی فرستاده شد، دو سفالگر از دلفت – ساموئل فون اینهوم و آری دمیلد، تنها امتیاز تولید شبیه‌سازی را درخواست کردند: «ما، همکاران، تکنیک‌های تولیدی را کشف کرده‌ایم که امکان کپی کردن قوری‌ها را فراهم می‌کند.

هند شرقی ما برای تولید این گلدان ها به مدت 15 سال و تنها عرضه کننده آن ها مجوز می خواهیم اندکی پس از این، سفالگران در انگلستان نیز شروع به تکثیر آنها کردند.